Przygotowanie plik贸w/akceptacja

Poni偶ej prezentujemy zasady przygotowania plik贸w do druku i procedur臋 wykonania produktu finalnego.

ZASADY PRZYGOTOWANIA PLIK脫W:

  • format PDF
  • rozdzielczo艣膰 projektu 300dpi
  • spad drukarski = minimum 2 mm, dopuszczalny 3 mm (w miar臋 mo偶liwo艣ci zdefiniowany bezpo艣rednio w obszarze roboczym) https://pl.wikipedia.org/wiki/Spad_drukarski
  • przestrze艅 barwna w systemie CMYK https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK
  • BRAK jakichkolwiek znacznik贸w, paser贸w, marker贸w, pask贸w kolorystycznych, etc. W XXI wieku nie s膮 nam do niczego potrzebne
  • wymiary fizyczne 1:1 (w przypadku baner贸w dopuszczamy pliki skalowane, ale z podaniem skali odwzorowania)

Dopuszczalne jest dostarczenie plik贸w w innym formacie, lub systemie barwnym, w贸wczas jednak nie gwarantujemy zgodnego z oczekiwaniami odwzorowania barw i obrazu. Zawsze te偶 informujemy klienta 偶e projekt nie spe艂nia warunk贸w. W przypadku reklamacji z tego powodu, nie zostanie ona uwzgl臋dniona.

Profil barwny – FOGRA39L

SZABLONY:

Do niekt贸rych produkt贸w, takich jak:

  • ulotki i ulotki sk艂adane
  • plakaty
  • foldery reklamowe
  • kalendarze spiralowane, listwowane, biurkowe

mamy gotowe szablony i na 偶yczenie klienta mo偶emy je przes艂a膰. U艂atwiaj膮 one dostosowanie projektu do wymog贸w druku. Szablon taki powinien by膰 umieszczony na osobnej warstwie pliku i przed wys艂aniem do nas pliku produkcyjnego – ukryty lub usuni臋ty. Najlepiej po prostu zapyta膰 o szablon – je艣li mamy, to ch臋tnie wy艣lemy. Prosz膮c o szablon – podaj nam konkretnie do jakiego produktu i o jakich wymiarach – przyspieszy to ca艂膮 operacj臋.

AKCEPTACJA PLIK脫W:

Przed drukiem przesy艂amy do klienta pliki do sprawdzenia i akceptacji. Pliki takie mog膮 mie膰 obni偶on膮 nieco jako艣膰, o czym zawsze uprzedzamy – to tzw. pogl膮d贸wka. Do druku kierowany jest plik produkcyjny, przygotowany zgodnie z zasadami sztuki poligraficznej. Do klienta nale偶y r贸wnie偶 staranne sprawdzenie czy w tre艣ci wszystko si臋 zgadza, nie ma liter贸wek, etc. Pliki kt贸re zosta艂y zaakceptowane przez klienta – nie podlegaj膮 reklamacji z tytu艂u b艂臋d贸w w tre艣ci.

MO呕LIWE R脫呕NICE W WYMIARACH:

Dok艂adamy wszelkich mo偶liwych stara艅, aby oferowane produkty spe艂nia艂y zadane oczekiwania klient贸w. Niestety ze wzgl臋du na ograniczenia technologiczne mog膮 wyst膮pi膰 pewne r贸偶nice. Je偶eli r贸偶nica w wymiarach jest mniejsza ni偶 2,5% nie b臋dzie to podstaw膮 do reklamacji. W zdecydowanej wi臋kszo艣ci r贸偶nice w wymiarach mog膮 wynie艣膰 ok. 1-2 mm. W przypadku wycinania etykiet – dopuszczalne jest przesuni臋cie do 1,5 mm – zazwyczaj s膮 wyci臋te idealnie, ale mog膮 si臋 zdarzy膰 przesuni臋cia i nie podlegaj膮 one reklamacji o ile mieszcz膮 si臋 w podanym zakresie.

INFORMACJE KO艃COWE:

Jako drukarnia zajmujemy si臋 drukiem. Nie jeste艣my w stanie t艂umaczy膰 czym jest spad albo czym r贸偶ni si臋 przestrze艅聽barwna RGB od CMYK i co to jest Pantone, ka偶demu kto o to zapyta. Sugerujemy korzystanie z us艂ug profesjonalnych grafik贸w i operator贸w DTP kt贸rzy umiej膮 wykona膰 sk艂ad do druku. Zazwyczaj zdobycie tej wiedzy wi膮偶e si臋 z kilkoma latami nauki, oraz nabytym do艣wiadczeniem praktycznym.

SKLEP INTERNETOWY